fbpx

Unesite pojam koji tražite na našem portalu ?

Nezavisni informativni portal BISCE.BA

Kolumne

NAKARADNA SKUPŠTINA USK: UMJESTO NEKADAŠNJEG AUTORITETA I POLITIČKE MOĆI SKUPŠTINE USK NA SNAZI JE AUTORITET I POLITIČKA MOĆ RIFETA HOZANOVIĆA

KLIKNI I PODIJELI ČLANAK NA:


Facebook Viber WhatsApp

U savremenim političkim sistemima skupština je zakonodavni ali i centralni organ sistema vlasti, iz koga izviru još izvršni organi (vlada) i sudski. To se ne bi moglo reći za aktualni saziv Skupštine Unsko-sanskog kantona (2018.-2022.) koja svedena na instituciju za izglasavanje zakona koje predlaže Vlada USK. Tako aktualna Skupština USK predstavlja više „službu vlade“, nego njen kontrolni organ. Ovakav trend nije bio u prošlosti, već je nastao dolaskom na vlast aktualne skupštinske većine.

Prepreka dobrom funkcionisanju Skupštine USK jeste učešće velikog broja stranaka u njegovom radu. Nakon općih izbora 2018. godine Skupštinu USK su činili zastupnici iz čak 9 stranaka (SDA, A-SDA, POMAK, SDP, LABURISTIČKA STRANKA BiH, SBB-FAHRUDIN RADONČIĆ, DEMOKRATSKA FRONTA, NEZAVISNI BLOK, NAŠA STRANKA). Danas u Skupštini USK imamo zastupnike iz 8 stranaka, u međuvremenu zastupnici stranaka Demokratska fronta i SBB Fahrudin Radončić “prebjegli” su A-SDA/NES i Nezavisne zastupnike, dok je Narod i pravda koja nije prešla izborni prag na općim izborima 2018.godine u svoje redove prihvatila jednog zastupnika iz POMAK-a. Trenutno Skupština USK ima šest zastupnika takozvanih „čovjek-stranka“ od toga četiri takozvana “nezavisna” zastupnika.

Svako usvajanje zakonskih rješenja u Skupštini USK „čovjeku-stranci” daje mogućnost da kupoprodajom lojalnosti, odnosno, mandata utiče na sastav vlade USK, njeno djelovanje i održavanje – protivno logici i moralu – nažalost je nepromjenljivo dostignuće korumpirane i nekredibilne tzv. političke elite u USK. Sve ovo stvara neriješive probleme u vođenju odgovorne javne politike u Unsko-sanskom kantonu. Takođe, u takvom skupštinskom ambijentu je nemoguće realizovati koncept dobre vladavine, kao ni temeljne reforme u USK.

Skupština Unsko-sanskog kantona, vladajuća većina (ASDA/NES, SDP, NB i NiP) u dosadašnjem radu nije pokazala značajnu zakonodavnu aktivnost kroz donošenje zakona. U veoma opskurnom zakonadovanom procesu Skupština USK usvojila je vrlo malo zakona i to što je usvojeno bilo je po hitnom postupku, te se ovakav rad Skupštine USK pretvorio u pravilo. I ono malo zakona donošeni su bez javne rasprave, ili uz raspravu koja se uglavnom svodila na više formalno konsultovanje ciljno odabranih (ne)vladinih organizacija.

Međutim, krivci za ovaj aktualni saziv Skupštine USK su birači (glasači) koji su izabrali ovakve zastupnike, kojima je izgleda jedini zadatak korištenje govornice za političku propagandu stranaka iz kojih dolaze, odnosno, samopromociju. Zastupnici u Skupštini USK svojim neznanjem i nekompetentnošću neostvaruju ulogu odgovornih javnih osoba čiji je zadatak da se istaknu u pogledu uticaja na sadržaj zakona, njihova uloga se u većini slučajeva svodila na ulogu zabavnog karaktera. Ovo malo donesenih zakona odvijalo se tako što je vladajuća koalicija (ASDA/NES, SDP, NB i NiP), nekoliko dana prije svakog zasjedanja Skupštine, osiguravala većinu za njihovo hitno donošenje.

Tako se u odnosu između izvršne i zakonodavne vlasti USK ništa kapitalno nije promjenilo. Uloga Skupštine USK je i dalje marginalizovana. Danas je, za razliku od nekih prošlih vremena, umjesto nekadašnjeg autoriteta i političke moći Skupštine USK na snazi je autoritet i politička moć Rifeta Hozanovića koju ostvaruje preko premijera Vlade USK Mustafe Ružnića i predsjedavajućeg Skupštine USK Razima Halkića.

KLIKNI I PODIJELI ČLANAK NA:


Facebook Viber WhatsApp


Facebook


Izvor i autor članka: NIP Bisce.ba / V.D.


NAPOMENA: Bez napomene


Datum objave članka: 14/05/2021


Vrijeme objave članka: 19:26


error: Upozorenje: Sadržaj je zaštićen !!